معایب پارکت لمینت

آشنایی با پارکت لمینت

پارکت لمینت که از الیاف چوب فشرده ساخته می شود و بر خلاف پارکت به صورت مستقیم از چوب درختان ساخته نمی شود . دلیل نام گذاری آن این است که از پنج لایه فشرده ساخته شده است و هر چیز چند لایه ای را لمینت گویند . امروزه از پارکت لمینت به عنوان کف پوش بسیار استفاده می شود و یکی از کف پوش های پر طرفدار و محبوب در منازل ، ساختمان های اداری و تجاری است . با وجود این محبوبیت و مزایای بیشماری که پارکت دارد معایبی نیز دارد . با ما همراه باشید تا در ادامه ی این مقاله به برخی از معایب پارکت لمینت بپردازیم .

معایب پارکت لمینت

مزایا و معایب استفاده از پارکت لمینت 


مزیت های استفاده از پارکت لمینت 


1- پیش از اینکه پارکت لمینت را نصب کنند در زیر آن فوم نصب می کنند . همین امر باعث می شود به نوعی مانند عایق عمل کند و از انتقال صدا جلوگیری کند .
2- این فوم علاوه بر اینکه از انتقال صدا جلوگیری می کند , عایق حرارت و برودت نیز می باشد .
3- پارکت لمینت ها نسبت به پارکت های چوبی قدیمی مقاومت بیشتری در برابر آب دارند .
4- عدم استفاده از چسب در هنگام نصب پارکت لمینت باعث میشود که به کف آسیبی وارد نشود و هر موقع لازم بود میتوان آنها را جمع کرد و مجددا نصب کرد .
5- پارکت لمینت در مقایسه با پارکت های قدیمی در مقابل اجسام نوک تیز بسیار مقاوم هستند .
6- به سهولت و به سرعت قابل نصب هستند .

مزایای پارکت لمینت


معایب استفاده از پارکت لمینت 


در مقابل ظاهر زیبا ، سهولت در نصب ، تنوع بسیار بالا و سایر مزایایی که پارکت دارد در هنگام خرید باید حواسمان به معایب پارکت لمینت نیز باشد . در زیر به برخی از معایب پارکت  اشاره شده است :
مهم ترین عیبی که پارکت لمینت نسبت به سرامیک دارد مقاومت کم آنها در برابر سیستم های سرمایشی و گرمایشی از کف می باشد . بنابراین اگر قصد دارید سیستم سرمایشی یا گرمایشی از کف داشته باشید بهتر است از پارکت به عنوان کف پوش استفاده نکنید .

پارکت ها از آنجایی که با چسب چسبانده نمی شوند موقع راه رفتن سر و صدا ایجاد می کنند . در فصول گرم سال نیز کفپوش ها منبسط می شوند و به مرور به آنها آسیب می رسد برای جلوگیری از این اتفاق باید اندکی فضا را برای ایجاد انبساط خالی گذاشت که این کار نفوذ آب و گرد و خاک را به زیر لمینت به دنبال خواهد داشت .

یکی از معایب پارکت لمینت یا کفپوش‌های چوبی نسبت به سرامیک، مقاومت کم آنها در برابر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی کف نسبت به کفپوش سرامیک می‌باشد که می‌توان گفت استفاده لمینت در صورت گرمایش از کف مناسب نیست هرچند برخی از شرکت‌های تولیدکننده با افزایش ضریب انتقال حرارتی سعی در رفع این نقص نموده‌اند اما با این حال استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

شرکت تیراٰژه هارمونی مفتخر است که زیبا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و  فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری  ارائه دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید