مزایا و معایب استفاده از سرامیک

بررسی مزایا و معایب سرامیک

امروزه با پیدایش علوم جدید در زمینه ی دکوراسیون داخلی ، چیدمان منازل تغییر پیدا کرده است . یکی از مهم ترین ارکان در دکوراسیون داخلی انتخاب نوع کف پوش می باشد . در گذشته اغلب ایرانی ها از فرش هایی که غالبا کل کف منزل را می پوشاند استفاده می کردند ، به همین جهت کف پوش اهمیت خاصی نداشت . اما با تغییر سبک دکوراسیون کم کم فرش های بزرگ 12 متری جای خود را به کف پوش های شیک و زیبا مانند سرامیک ، پارکت لمینت ، سنگ و ... داد .و علی رغم مزایا و معایب سرامیک ، آنها به یکی از کف پوش های محبوب تبدیل شده اند .

پارکت لمینت یا سرامیک

مزایا و معایب کاشی و سرامیک

با تغییر سبک دکوراسیون و تغییر سلیقه ها در کف پوش ها به تدریج فرش ها جای خود را به پارکت ، موزاییک ،سنگ کف و سرامیک داد .یکی از رایج ترین کف پوش هایی که در منازل از آن استفاده می شود کف پوش های سرامیکی هستند . سنگ های سرامیکی به دلیل کلاسی که دارند با هیچ کف پوش دیگری قابل مقایسه نیستند مزایا و معایب سرامیک ها بسیار است اما با این وجود  سرامیک به دلیل مقاومتی که در برابر رطوبت دارد در محیط های مرطوب مثل حمام و دستشویی استفلده می شود .

کف پوش سرامیکی

یکی از محبوب ترین کف پوش ها ، کف پوش های سرامیکی است . معایب سرامیک نسبت به پارکت لمینت بسیار زیاد است ، سرامیک ها انواع مختلفی دارند و در ابعاد مختلف قابل تهیه هستند . سرامیک ها دو نوع هستند :سرامیک لعاب دار و سرامیک بدون لعاب . سرامیک ها را میتوان در دو نوع مات و براق نیز طبقه بندی کرد . با وجود اینکه سرامیک های براق زیبایی و جلوه ی بیشتری دارند لکه ها در آنها سریع تر نمایان می شود . نوع دیگری از سرامیک ها که جدیدا وارد بازار شده اند کف پوش های سرامیکی طرح پارکت هستند .

کف پوش طرح چوب و پارکت

کف پوش سرامیکی طرح چوب و پارکت

کف پوش های سرامیکی با وجود ظهور کف پوش های جدید دیگر همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند . تنوع بسیار بالای کف پوش های سرامیکی کار را برای خریداران دشوار کرده است . یکی از محبوب ترین این ظرح ها سرامیک های طرح پارکت می باشد . این نوع از سرامیک برای  کسانی ساخته شده است که طرح پارکت را دوست دارند ولی سرامیک را به پارکت ترجیح می دهند . همچنین برای مناطق مرطوب که امکان استفاده از پارکت لمینت چوبی وجود ندارد میتوان از سرامیک های طرح چوب استفاده کرد . به دلیل مزایا و معایب سرامیک ، سرامیک طرح پارکت نسبت به خود پارکت هم از مقاومت بالاتری نسبت به رطوبت برخوردارند و هم هزینه ی کمتری دارند .

مزایا و معای استفاده از سرامیک

مزایا و معایب کف پوش های سرامیکی

معایب استفاده از کف پوش های سرامیکی

علی رغم قیمت مناسب ، تنوع بالا و زیبایی که کف پوش های سرامیکی دارند و در بین افراد از محبوبیت خاصی برخوردار هستند دارای معایبی نیز می باشند اگر بخواهیم مزایا و معایب سرامیک را بر شماریم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم . نصب زمان بر کف پوش های سرامیکی در کنار سردی که آنها در فصول سرد دارند باعث شده اندکی از محبوبیت آنها کاسته شده و افراد به فکر استفاده از پارکت لمینت باشند . سرامیک ها در مقابل ضربه ی شدید می شکنند و پیدا کردن تایل مشابه در بازار دشوار است و برای یک دست شدن سرامیک ها باید همه ی آنها را عوض کرد .برای جلوگیری از این اتفاق می توان هنگام خرید تعدادی سرامیک اضافی خریداری کرد تا در هنگام آسیب دیدن بتوان آنها را جایگزین کرد .سرامیک ها در صورتی که مرطوب یا خیس باشند بسیار لغزنده هستند و سردی آنها باعث درد مفاصل می شوند .

مزایای استفاده از کف پوش های سرامیکی

در بالا به برخی از معایب استفاده از سرامیک اشاره شد . برخی از مزایا و معایب سرامیک در زیر گفته شده است

  • کف پوش های سرامیکی معمولا در هر رنج قیمتی قابل تهیه می باشند .
  • در مقابل رطوبیت بسیار مقاوم هستند و برای محیط های مرطوب همچون دستشویی و حمام مناسب هستند .
  • تنوع در طرح ها و رنگ های آنها بسیار زیاد است .
  • تمیز کردن و نگهداری آنها نسبت به پارکت های چوبی راحت تر است .

 شرکت تیراٰژه هارمونی مفتخر است که زیبا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و  فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری  ارائه دهد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید