ابزارهای نصب کاغذ دیواری

ابزارهای لازم برای نصب کاغذ دیواری

  • ابزار میز چسب کاری: این میزهای سبک و تاشو ارزان قیمت بوده و باعث می شوند کار با کاغذ دیواری های ساده تر شود. زیرا آن ها کمی پهن تر از رول های کاغذ هستند و به قدر کافی بلند می باشند تا بتوان به سادگی چسب را روی آن ها پخش کرد.
  • قلموی آویختن کاغذ: این یک قلموی باریک است که برای نرم کردن کاغذ هنگامی که روی دیوار نصب می شود استفاده می گردد.
  • قلموی چسب کاری: این قلموی بزرگ با موهای مصنوعی برای پخش کردن چسب بر روی کاغذ استفاده می شود.
  • شاغول: ساده ترین شکل وزنه ای است که از یک نخ آویزان می شود و شما را قادر می سازد تا یک خط کاملاً عمودی را بر روی دیوار ترسیم کنید. همچنین خریدن ورژن هایی که شامل مخزن گچی هستند نیز ممکن است. این نوع بر روی نخ را گچی می کند و به شما اجازه می دهد تا آن را مثل فنر بکشید تا طرح و رد خط بر روی دیوار بیفتد.

ابزار های نصب کاغذ دیواری

  • رولردرز : این وسیله کوچک دارای یک رولر چرخان است که برای چرخیدن بر روی درزهای کاغذ دیواری و مرزهای آن مناسب است. جداکننده بخار این دستگاه های برقی قابل خریداری و اجاره کردن هستند و زمانی که شما در حال جدا کردن نواحی بزرگی از کاغذ دیواری هستند مفید هستند. آن ها با آب پر می شوند که تا نقطه جوش گرم می شوند. آن گاه بخار از یک تیوپ لاستیکی بالا می رود تا به یک صفحه برسد که این صفحه در برابر دیوار نگه داشته می شود بخار به زیر کاغذ می رود و چسبندگی آن را ضعیف می کند.
  • چسبنده ها: این شامل تمام انواع چسب کاغذ دیواری بوده و به شکل پودری تولید می شود. همچنین یک چسب مرزی هم وجود دارد که در یک تیوپ قرار داده می شود و برای چسباندن لبه های کاغذ مفید است.
  • جداکننده بخار: این دستگاه های برقی قابل خریداری و اجاره کردن هستند و زمانی که شما در حال جدا کردن نواحی بزرگی از کاغذ دیواری هستند مفید هستند. آن ها با آب پر می شوند که تا نقطه جوش گرم می شوند. آن گاه بخار از یک تیوپ لاستیکی بالا می رود تا به یک صفحه برسد که این صفحه در برابر دیوار نگهداشته می شود بخار به زیر کاغذ می رود و چسبندگی آن را ضعیف می کند.
  • قیچی های دکوراتوراین: قیچی ها دارای تیغه های بلند برای بریدن کاغذ در خطوط مستقیم می باشند. آن ها همچنین دارای انتهای پهن می باشند.

چگونگی نصب کاغذ دیواری

 معرفی طرح های کاغذ دیواری

قبل از آن که شما کاغذ دیواری تان را انتخاب کنید می بایست تصمیم بگیرید از چه نوع کاغذی استفاده می کنید. تنوع گسترده ای از انواع کاغذ دیواری در بازار امروز، وجود دارد. آن ها به چندین روش تولید می شوند و اثرهای مختلفی را بر روی دیوار به وجود می آورند. بدین صورت داشتن این موضوع در ذهن که سبک دکوراتیوی که شما سعی دارید به آن برسید در هنگام انتخاب کاغذ برای مثال، یک کاغذ سنگین وزن برجسته در یک دوره زمانی نمای خوبی دارد،اما ممکن است در طرح های معاصر نمای عجیبی داشته باشد، مهم است.

  • کاغذ دیواری استاندارد: رول های استاندارد چاپی دارای عرض 52 سانتی متر هستند. آن ها در تنوع بزرگی از رنگ ها و طرح ها تولید می شود و اکثراً دارای پرداخت مات هستند.
  • کاغذ دیواری چاپی: این ها دارای ابعاد استاندارد هستند اما طرح ها به وسیله دست چاپ زده می شوند، که باعث می شود نسبت به کاغذهای استاندارد بسیار گران تر باشند.
  • کاغذ دیواری وینیلاین: طرح ها شامل کاغذی است که به وسیله یک لایه رویی وینیلی چاپی محافظت می شوند. در مقابل فرسایش مقاوم هستند و خراشیده نمی شوند و آن ها می توانند نمای درخشان داشته باشند.

روش های نصب کاغذ دیواری

  • کاغذ دیواری بافت دار:  این کاغذها برای استفاده برای روی دیوارهایی که کمی ناموزون هستند مناسب می باشند زیرا الگوی بر آمده شان معایب کوچک را می پوشاند. آن ها مانند کاغذهای استاندارد بر روی دیوار نصب می شوند اما برای کندن و جدا شدن به خیساندن بیشتری نیاز دارند. آناگلیپتا و لینکراستاآناگلیپتا یک کاغذ دارای نقوش برجسته است که در ابتدا در دوره ویکتوریا استفاده شده و از یک ترکیب نخ و کاغذ درست می شود. این کاغذ زمانی که مرطوب باشد از میان رولرهای حک کننده الگوها عبور می کند که باعث حک شدن طرح بر روی کاغذ می شود. این کاغذ به طور ویژه برای نواحی دارای فرسایش بالا مانند راهروها مناسب می باشند. این کاغذ به صورت بدون رنگ تولید می شود بنابراین تنها می توانید آن را برای تطابق با طرح دکوراسیون اتاق به دلخواه رنگ بزنید، این کاغذ همچنین قابل استفاده به عنوان پایه ای برای ایجاد تعدادی از اثرات رنگ شکسته استفاده شود زیرا لعاب درون تورفتگی های آن می نشیند و باعث پررنگ تر شدن الگو می شود. لینکراستا یک پوشش دیواری حک دار می باشد مانند آناگلیپتا اما از ترکیب لینولیوم ساخته می شود و مقاومت آن دو برابر است.
  • کاغذ دیواری تراشه چوب: تراشه های کوچک چوب می توانند تعداد زیادی از خطاها را بپوشانند و به دیوارها نمایی مانند حریر بدهند. در هنگام جداسازی تراشه های چوبی دقت زیادی کنید زیرا ممکن است گچ دیوار همراه با آن ها جدا شود با جدا کردن آن ها شما ممکن است مجبور باشید دیوار را دوباره گچ کاری کنید. کاغذ دیواری قهوه ای وینیلیاین یک کاغذ وینیلی است که دارای الگوی برآمده ایجاد شده به وسیله یک فرایند چاپی خاص می باشد، بر روی گرما ناحیه چوبی منبسط شده و یک اثر سه بعدی را به وجود می آورند. طرح های استفاده شده نسبتاً قدیمی هستند اما اخیراً طرح ها گسترش یافته است.

شرکت تیراٰژه هارمونی مفتخر است که زیبا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و  فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری  ارائه دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید