اهمیت رنگ در دکوراسیون داخلی

اهمیت رنگ ها در طراحی داخلی


هر یک از رنگ ها دارای روانشناسی خاص خود هستند و انرژی خاصی دارند ، استفاده ی به جا و شناخت از انرژی که هر رنگ همراه خود برای محیط می آورد باعث ایجاد احساسی عمیق در آن محیط می شود . بهتر است در دکوراسیون داخلی منزل خود از طراحان داخلی برای ترکیب رنگ های مختلف و مکان مناسب برای به کارگیری آنها بهره بگیرید . برای مثال بهتر است کاغذ دیواری یا رنگ اتاق خواب را به رنگ های روشن نظیر رنگ زرد و یا آبی آسمانی انتخاب کنید ، در این صورت انعکاس نور آفتاب را زیباتر خواهید دید و حس خواهید که در یک محیط خارجی در حال گرفتن حمام آفتاب هستید .

اهمیت رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ مهم ترین عنصر در دکوراسیون داخلی


از آنجایی که رنگ ها بیشترین تاثیر را بر حالات روحی افراد و روابط اجتماعی آنها می گذارد و احساسات افراد ارتباط مستقیم با محیطی که در آن قرار دارند و رنگ ها آن محیط دارد میتوان رنگ را مهم ترین عنصر در دکوراسیون داخلی دانست . بنابراین از اهمیت و تاثیری که رنگ ها بر حالات روحی و روانی شما میگذارد غافل نشوید . عموما جایی که بیشترین جلوه را در منزل دارد و برای مانور بر وری رنگ های مختلف مناسب است دیوار ها و کف منزل هستند ، عموما در انتخاب رنگ کف پوش ها نظیر سرامیک یا پارکت نمیتوان طیف وسیعی از رنگ ها را به کار برد ، اما دیوار ها قسمتی هستند که میتوانند تنوع رنگی فراوانی داشته باشند . خواه شما دیوار پوش منزلتان از جنس کاغذ دیواری باشد ، خواه رنگ آمیزی کرده باشید می توانید از رنگ های مختلف بهره بگیرید .

انتخاب بهترین رنگ در دکوراسیون داخلی


نظر خود را با نظر کارشناسی که تخصصش طراحی داخلی است تلفیق کنید و رنگ ایده آل منزلتان را مشخص کنید ، هیچ کسی به خوبی خود شما نمی داند به رنگی علاقه دارید بنابراین حتما علاقه ی خود را در نظر بگیرید . برخی از رنگ ها وجود دارند که استفاده از آنها تاثیر مثبتی بر روحیات افراد ساکن می گذارد . اما اغلب افراد جایگاهی برای آن رنگ ها در منزل در نظر نمیگیرند . از رنگ ها ی مختلف علاوه بر دیوار ها و کف پوش در پرده ، کوسن ، فرش و ... استفاده کنید . بهتر است پیش از انتخاب رنگ مناسب در خصوص رنگ های مختلف مطالعه کنید و بهترین رنگ را برای قسمت های مختلف در نظر بگیرید .

نقش رنگ در طراحی داخلی
راهنمای انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون داخلی


برای اینکه بتوانید رنگ مناسب را انتخاب کنید توصیه ی ما به شما این است که اندکی از واقعیات فاصله بگیرید و از قوه ی تخیل خود استفاده کنید ، تصور کردن می تواند خیلی به شما کمک کند . اما بهتر است کل اتاق خود را یک رنگ نکنید . مثلا اگه به رنگ صورتی علاقه مند هستید می توانید در بخشی از اتاق خوابتان از کاغذ دیواری گلدار به رنگ صورتی استفاده کنید . یا می توانید از گلدان هایی به رنگ صورتی استفاده کنید . در این صورت بایستی از سایر رنگ هایی که با رنگ صورتی هارمونی دارند استفاده کنید . رنگ صورتی کمرنگ و ملایم میتواند درخشندگی ، صمیمیت و گرما را به اتاق شما به ارمغان آورد .

شرکت تیراژه هارمونی تولید کننده و واردکننده پارکت لمنیت و کاغذ دیواری با ارائه خدماتی نوین در خدمت شما عزیزان می باشد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید