دکوراسیون داخلی بر پایه رنگ تیره

رنگ های تیره در دکوراسیون داخلی

وقتی سخن از استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون داخلی ساختمان به میان می آید .به این معنی نیست که شما در و دیوارها را به سیاه در بیاورید و فضای خانه ی خود را تاریک و دلگیر کنید . بلکه به این معناست که از رنگ های تیره به گونه ای زیرکانه استفاده کنید که جلوه ی خاص و زیبایی به خانه ببخشد . رنگ هایی همچون آبی تیره،قهوه ای سوخته، و یا حتی مشکی رنگ هایی است که اگر از آنها هوشمندانه استفاده شود بسیار شیک و جذاب اند.


کاربرد رنگ های تیره در دکوراسیون منزل


به عنوان یک طراح دکوراسیون داخلی و یا صاحب ملک بد نیست نگاهی به تم های تیره برای طراحی فضای داخلی خانه ها بیندازید. این نوع تم ها برای فضا خلاقیت های بیشتری ایجاد میکنند اما رنگ های روشن نسبت به رنگ های تیره کمی در این مورد محدودیت دارند.


رنگ تیره در دکوراسیون آشپزخانه


سه موضوع نور پردازی،ترکیب لوازم خانه و بحث تضاد سه عامل اصلی در لیجاد فضای آرامش بخش و دلپذیر با استفاده از رنگ های تیره هستند. در صورتیکه این سه عامل در نظر گرفته نشود حتی بهترین دکوراسیون های با تم تیره نیز خیلی زود خسته کننده و غیر قابل تحمل می شوند.

دکور شیک با رنگ های تیره ؛ در سالهای قبل رنگ های روشن همچون کرم ،بژو خاکستری رنگ اصلی دیوارهای اکثر خانه ها را تشکیل می دادند.
افلب برای اینکه پخش نور خوبی در فضا ایجاد شود و هم به دلیل بلند تر به نظر رسیدن سقف ها، اکثرا سقف ها را با رنگ های روشن رنگ آمیزی می کردند.
ولی در سالهای گذشته این باور در طراحان ایجاد شد که احساسی که از طریق فضا به انسان منتقل می شود مهم تر است. بنابراین دیگر استفاده ی حداکثری از فضا دیگر در میان طراحان داخلی محبوبیت قبل را ندارد.
شاید این باور باعث شده امروزه فضاهایی با دکوراسیونی به رنگ های تیره پرطرفدار و ترند دنیای معماری شود. در ادامه به بررسی دکوراسیون های شیک و متفاوت با تنالیته رنگ های تیره می‌پردازیم.

رنگ کاغذ دیواری


کاربرد رنگ تیره در راهروها

چون راهرو ها به طور معمولی فضاهای بایک و کوچکی هستند که قسمت ها ی مختلف خانه را به هم وصل میکنند بنابراین رنگی که برای این قسمت ها پیشنهاد می شود اکثرا رنگ های روشن است.
در اینجا ما به شما پیشنهاد میکنیم تا از رنگ های تیره در راهرو ها و حتی ورودی های منزل استفاده کنید چون محل ها ، محل گذر هستند و بهترین مکان برای ایجاد تجربه ها و خلاقیت های تازه.میتواندی دیوارها را در این قسمت با یک رنگ تیره مثل مشکی رنگ آمیزی کنید و یا حتی از کاغذ دیواری های تیره استفاده کنید سپس با قرار دادن یک میز کنسول و یاآینه دیواری و حتی یک لوستر زیبا فضای شیک و خیره کننده ای ایجاد کنید.

داشتن آشپزخانه ای لوکس و تیره

رنگ های تیره میتوانند انتخاب بسیار درست و مناسبی برای آشپزخانه باشند کاملا برخلاف آنچه که همه تصور می کنند.
این رنگ ها آشپزخانه شما را لوکس و مدرن نشان می دهند.
در صورتیکه کابینت های شما لوکس و امروزی نیست میتوانید با رنگ کردم دیوارهای آشپزخانه با تم تیره فضای داخل آشپزخانه را مدرن و امروزی نید.
برای تکمیل کردن دکوراسیون تیره ی آشپزخانه تان میتواندی رنگ مشکی را با تنالیته‌های سبز تیره ترکیب کنید و کمی چوب تیره هم به فضا اضافه کنید .


کاربرد رنگ های تیره در اتاق غذا خوری


همگی میدانید یکی از فضاهایی که به نور زیادی در خانه احتیاج ندارد قسمت غذاخوری است.
یکی از تکنیک‌های پرکاربرد در طراحی فضاهای غذاخوری طراحی فضایی با نور کم است، پس اگر نگران نتیجه رنگ‌های تیره در دکوراسیون منزل خود هستید، از فضای غذاخوری شروع کنید. در صورتیکه نمیخواهید زیاد ریسک کنید می توانید فقط قسمتی از فضای غذاخوری را با رنگ یا کاغذ دیواری تیره، تغییر دهید. برای همخوانی بیشتر فضا با رنگ باید از لوسترهای مدرن و مطابق با سلیقه تان استفاده کنید.

رنگ کاغذ دیواری

تنالیته رنگ تیره برای اتاق نشیمن


در اتاق های نشیمین برای ایجاد صمیمیت می تواندی از تم رنگ های با تنالیته ی تیره استفاده کنید.البته در نظر داشته بایشد رنگ های تیره با تن سرد فضا را جدی و رسمی خواهند کرد. بنابراین پیشنهاد ما این است که برای اتاق از رنگ های تیره با تنالیته گرم استفاده کنید مانند رنگ های قهوهای که فضای گرم و صمیمی برای اتاق نشیمن شما به ارمغان می آورند.
از طرفی رنگ های سرد برای فضاهای مدرن و مینیمال بیشتر به کار گرفته می شوند و در واقع انتخاب بسیار عالی برای اینگونه فضاها خوهند بود.

رنگ کاغذ دیواری

اتاق خواب رنگ تیره یک فضای خواب آور


اگر میخواهید در خانه خود این احساس را داشته باشید که در یک هتل 5 ستاره و لوکس ساکن هستید بهتر است از رنگ های تیره برای اتاق خوابتان استفاده کنید.
از جهت دیگر داشتن فضای تیره برای یک اتاق خواب شرایط یک خواب راحت و آسوده را برای شما فراهم میکند.

استفاده از رنگ تیره در حمام


یکی از فضاهایی که در اکثر خانه ها کمتر به رنگ و فضای آن توجه می شود حمام است. و به طور معمول در همه ی خانه ها حمامها به رنگ سفید ظاهر میشوند.با استفاده از رنگ های تیره برای این فضا میتواندی حمام خود را به فضایی خاص و متفاوت تبدیل کنید . رنگ هایی مثل سبز تیره یا سورمه ای از بهترین انتخاب ها برای این فضا محسوب میشوند.

شرکت تیراٰژه هارمونی مفتخر است که زیبا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و  فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری  ارائه دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید